سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزشی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پنهان کردن برنامه ها در اندروید

 


آموزش کاربردی پنهان کردن برنامه ها در اندروید

همانطور که گفته شد، سیستم عامل اندروید گزینه‌ای به عنوان “مخفی کردن برنامه” را ارائه نمی‌دهد و بنابراین ما در گوشی‌های گوگل پیکسل شاهد این گزینه نیستیم .

با این حال سازندگان گوشی‌های ساسونگ، هواوی، هانر، شیائومی، وان پلاس و … که سیستم عامل اندروید را برای گوشی‌های خود توسعه داده‌اند یک گزینه برای مخفی کردن برنامه‌ها در صفحه اصلی خود ارائه داده‌اند.

در ادامه چگونگی مخفی کردن برنامه‌ها شرح داده شده است.

ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش تصویری 5 روش مخفی کردن برنامه ها در اندروید بپردازیم. روش هایی که نام برده می‌شوند بهترین روش های موجود برای پنهان کردن اپلیکیشن ها در اندروید محسوب می‌شوند.

1. مخفی کردن برنامه ها در اندروید با برنامه Apex Launcher

 

برنامه Apex Launcher را اجرا کنید تا بر روی دستگاه شما پیاده سازی شود. این برنامه یک لانچر اندرویدی است و امکان ایجاد تغییر در اسکرین های گوشی و شخصی سازی بخش های مختلف آن را فراهم می‌کند.

سپس به هوم اسکرین (Home Screen) دستگاه اندرویدی خود مراجعه و گزینه App Settings را انتخاب کنید که توسط لانچر Apex ارائه شده است.

سپس مثل عکس بالا گزینه Drawer Settings و سپس Hidden Apps را انتخاب کنید.

 

به این صورت لیستی از اپلیکیشن های نصب شده در دستگاهتان نمایان می‌شود. از این لیست اپلیکیشن یا اپلیکیشن هایی که تمایل به مخفی کردن‌شان دارید را انتخاب کنید تا تیک باکس کنار آن ها زده شود.

پس از انتخاب برنامه یا برنامه های مورد نظرتان، گزینه SAVE را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید. به همین سادگی پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از برنامه Apex Launcher به پایان می‌رسد.

بکارگیری این لانچر یکی از بهترین روش های موجود برای پنهان کردن برنامه ها در اندروید محسوب می‌شود.

 

2. مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از Go Launcher

 

این روش مربوط به استفاده از لانچر محبوب Go Launcher می‌شود.

این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین لانچرهای اندرویدی است که علاوه بر ارائه قابلیت مختلف برای شخصی سازی رابط بصری اندروید، امکان مخفی کردن اپلیکیشن ها را هم فراهم می‌کند.

بعد از نصب و اجرای برنامه کمی منتظر بمانید تا Go Launcher همگام سازی لازم را انجام دهد و خود را بر روی رابط دستگاه اندرویدی شما سوار کند.

سپس پروسه مخفی کردن برنامه ها را آغاز کنید. بدین منظور ابتدا به منوی اپلیکیشن های خود بروید و آیکون برنامه‌ای که تمایل دارید مخفی شود را بیابید.

انگشت خود را بر روی آیکون آن برنامه قرار داده و کمی نگه دارید.

مشاهده خواهید کرد که دو گزینه با عناوین info و Hide در بالای صفحه نمایان می‌شوند.

آیکون برنامه مورد نظرتان را کشیده و بر روی گزینه Hide در گوشه سمت راست و بالای صفحه رها کنید. در این شرایط از شما خواسته می‌شود تا یک پین را رمز الگویی را برای دسترسی به اپلیکیشن های مخفی شده دستگاه ارائه کنید.

پس پین یا رمز الگویی مورد نظرتان را وارد کنید. به همین سادگی پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید تمام می‌شود. اما چگونه به اپلیکیشن های مخفی شده دسترسی پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید به برنامه های مخفی شده توسط لانچر Go Launcher دسترسی پیدا کنید، به هوم اسکرین دستگاه مراجعه و گزینه Tools را انتخاب کنید.

 

حالا آیکون با نماد چشم را لمس کنید که با نام Hide Apps در بین آیکون های دیگر موجود است. در این شرایط از شما خواسته می‌شود تا رمز مورد نیاز برای دسترسی به برنامه های مخفی دستگاه را وارد کنید. پس این رمز را وارد نمایید.

به محض وارد کردن صحیح رمز، شاهد ارائه لیست برنامه های مخفی شده گوشی خواهید بود و می‌توانید هر یک از برنامه هایی که تمایل دارید را اجرا کنید.

بنابراین استفاده از اپلیکیشن Go Launcher یکی از بهترین و بی‌دردسرترین روش های موجود به منظور مخفی کردن برنامه ها در اندروید خواهد بود.

 

3. مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از برنامه Parallel Space

روش بعدی که به منظور مخفی کردن اپلیکیشن ها در اندروید به آن اشاره می‌کنیم، مربوط به استفاده از برنامه Parallel Space می‌شود.

با استفاده از این برنامه می‌توانید سایر اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه اندرویدی خود را مخفی نمایید. بدین منظور ابتدا با کلیک بر روی بخش زیر نسبت به دانلود برنامه Parallel Space وارد عمل شوید.

بعد از دانلود برنامه Parallel Space آن را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. بعد از نصب برنامه، آن را اجرا نمایید.

 

حالا آیکونی که در عکس بالا و سمت چپ نمایش داده شده است را لمس کنید. این آیکون با نام Incognito Installation شناخته می‌شود.

حالا نام یکی از برنامه هایی که تمایل دارید در گوشی شما پنهان شود را جستجو کنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه مورد نظرتان نمایان می‌شود. آن را انتخاب کنید.

در این شرایط به پلی استور هدایت می‌شوید و گزینه Install را مشاهده خواهید کرد. مثل حالت عادی نصب برنامه ها گزینه Install را انتخاب کنید.

منتظر بمانید تا پروسه نصب اپلیکیشن مورد نظر تکمیل شود. بعد از اینکه برنامه مورد نظرتان بر روی دستگاه نصب شد، یک پیغام شبیه به عکس زیر و سمت چپ را دریافت خواهید کرد.

در این مرحله گزینه Uninstall را انتخاب و سپس در پنجره پاپ آپ نمایش داده شده هم گزینه OK را انتخاب کنید تا آیکون برنامه مورد نظرتان از منوی اپلیکیشن های گوشی حذف شود.

بدین صورت پروسه مخفی کردن برنامه ها در اندروید به پایان می‌رسد. برای اجرای برنامه هایی که به این شیوه پنهان می‌کنید، لازم است تا ابتدا وارد برنامه Parallel Apps شوید و سپس برنامه مورد نظر را اجرا نمایید.

بنابراین در این روش برنامه های مخفی فقط از طریق اپلیکیشن Parallel Apps قابل اجرا خواهند بود.